/Files/images/1 (44).png

Як допомогти п'ятикласникам адаптуватися?

1. Надихайтете дитину на розповідь про свої шкільні справи.

2. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день в школі?» Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, та уважно розмовляйте з дитиною про школу.

3. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина сповіщає вам, використовуйте їх у подальшому для того, щоб розпочати подібні бесіди про школу. Крім того, обов'язково запитуйте вашу дитину про його однокласників, справи у класі, шкільні предмети, педагогів. Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поведінку та взаємостосунки з іншими дітьми. Без коливань поговоріть з учителем, якщо ви відчуваєте, що не знаєте про шкільне життя вашої дитини або про його проблеми, пов'язані зі школою, або про взаємозв'язок його шкільних і домашніх проблем. Навіть якщо немає особливих приводів для занепокоєння, консультуйтеся з учителем вашої дитини не рідше, ніж раз у два місяці.

4. Під час будь-якої бесіди з учителем висловіть своє прагнення зробити все можливе для того, щоб покращити шкільне життя дитини. Якщо між вами та вчителем виникають серйозні розбіжності, докладайте всіх зусиль, щоб мирно розв'язати їх, навіть якщо доведеться спілкуватися для цього з директором школи. Інакше ви можете випадково поставити дитину у незручне становище вибору між відданістю вам і повагою до свого вчителя. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань та заохочень.

5. Ваша дитина повинна розцінювати свою хорошу успішність як нагороду, а неуспішність — як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, частіше проявляйте свою радість, можна навіть влаштовувати невеликі свята з цього приводу. Але висловлюйте свою заклопотаність, якщо в дитини не все добре в школі, і, якщо необхідно, наполягайте на більш уважному виконанні ним домашніх і класних завдань. Постарайтеся, наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень: наприклад, ти на півгодини більше можеш подивитися телевізор за гарні оцінки, а на півгодини менше — за погані. Такі правила, самі по собі можуть призвести до емоційних проблем.

6. Знайте програму та особливості школи, де навчається ваша дитина.

7. Вам необхідно знати, яке шкільне життя вашої дитини, та бути впевненим, що він отримує гарну освіту в хороших умовах. Відвідуйте всі заходи та зустрічі, організовані батьківським комітетом та педагогічним колективом. Використовуйте будь-які можливості, щоб дізнатись, як ваша дитина навчається та як її навчають. Слід також мати інформацію про кваліфікацію вчителя, дисциплінарних правилах, встановлених в школі і класі, різних формах навчання, що надаються школою вашій дитині. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх замість неї.

8. Встановіть разом із дитиною спеціальний час, коли слід виконувати домашні завдання, отримані в школі, і слідкуйте за виконанням цих установок. Це допоможе вам сформувати хороші звички до навчання. Продемонструйте свій інтерес до цих завдань та впевніться, що в дитини є все необхідне для їх виконання найкращим чином. Однак якщо дитина звертається до вас із питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх.

9. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між її інтересами та предметами, які вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій сподобався знятий фільм. Або любов дитини до ігор можна перетворити на прагнення пізнавати щось нове.

10. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати у домашній діяльності знання, отримані в школі. Наприклад, доручіть розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли у шкільному житті дитини відбуваються зміни. Такі події, як перші кілька місяців в школі, початок і закінчення кожного навчального року, перехід з початкової школи в середню і старшу, які можуть призвести до стресу дитини шкільного віку. При будь-якій можливості намагайтеся уникнути великих змін або порушень в домашній атмосфері протягом цих подій. Спокій домашнього життя вашої дитини допоможе їй більш ефективно вирішувати проблеми в школі. Прагнення добре вчитися, робити все так, щоб дорослі були задоволені («не засмучувалися і не переживали», «раділи», «щоб мама, коли подивиться щоденник, не карала і не плакала»), досить сильне у п'ятикласників. Зниження інтересу до навчання на кінець занять у початкових класах, «розчарування» в школі змінюються очікуванням змін. Діти чекають, що їм стане в школі цікаво. Проте зіткнення з навчальними труднощами може швидко призвести до погіршення успішності і погасити це настільки похвальне бажання.

11. Педагогам і батькам важливо знати основні причини труднощів, що виникають у п'ятикласника в навчанні, і допомагати йому долати їх. Добре зарекомендували себе в якості методів тренування і корекції уваги і пам'яті численні ігри з розвитку спостережливості (у сищика, слідопита), зосередженості, зорової пам'яті.

12. Всі ці ігри особливо ефективні при включенні в них елемент змагання, що відповідає потребам дітей даного віку.

13. Разом з тим треба мати на увазі, що, по-перше, навички в грі проявляються при досить сильному мотиві і тому виявляються більш яскраво вираженими, ніж у навчальній діяльності, а по-друге, перенесення сформованих таким чином навичок на навчальну ситуацію становить окрему задачу. Необхідно поступово, по мірі залучення школярів до занять, наближати ситуації до навчальної діяльності.

Кiлькiсть переглядiв: 346

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.