Урок 24. Мистецтво класицизму.

Тема: Урівноважена гармонія архітектури класицизму.

(підручник ст.124-131)

Однією з важливих рис класицизму є опора на традиції Високого Відродження і звернення до античного мистецтва як до найвищого зразка.

Східний фасад Лувра, головна королівська резиденція. Клод Перро.

Головними законами архітектурної композиції стали строгість прямих ліній, геометрична правильність планів, чіткий і спокійний ритм, урівноваженість логічність планування, вивіреність пропорцій, загальна гармонія частин і цілого поєднання гладкої стіни з орденом і стриманим декором. Використання елементів античної архітектури портиків колонад статуй і рельєфів на площинах стін. Основними засобами гармонізації форми стали ритмічні поєднання різним за величиною і насиченням мас.

В Україні стиль класицизму яскраво виявився в архітектурі кінця XVIII - першої половини XIX ст. Цей час відзначено появою та зростанням міст. Їх облаштування зумовило розв’язання проблем містобудування. В той самий час з палацами й церквами зводять приватні й громадські споруди (лікарні, пошти, банки, театри, ринки, навчальні заклади тощо). Художня мова класицизму, на відміну від бароко, була універсальною.

Також в Україні будують розкішні палаци, поміщицькі маєтки з парками. В основі цих палацово-паркових ансамблів архітектурні риси класицизму, який поєднували з ознаками романтичного мистецтва у використанні декоративних паркових споруд — гротів, арок, альтанок, фонтанів.

Для гетьмана Кирила Розумовського побудовано палац в м. Батурині (архітектор Чарльз Камерон). Садибний комплекс збудовано в родовому маєтку Галаганів у селі Сокиринці на Чернігівщині. Фасади палацу прикрашені багатоколонними портиками. Величезний парк оформлено у класичному стилі (архітектор Павло Дубровський). (продовження с.127-131)

Домашнє завдання: Підготувати інформацію про найвідоміші парки світу.

Урок 25. Мистецтво класицизму.

Тема: Живопис і мода класицизму. Характерні риси живопису класицизму: теми, жанри. Художники класицизму.

(Підручник ст. 132-135)

Характерні риси живопису класицизму: цілісні композиції, яким підпорядковані виразні засоби та система кольорів, величні та ліричні пейзажі.

Теми картин: античні герої, історичні персонажі, міфологічні сюжети.
Жанри живопису: історичний живопис, портрет, пейзаж.
Художники: Н. Пуссен, К. Лоррен, А. Менгс, Ж.Л. Давід, Ш. Лебрен. М. Кауфман та інші.

Основоположником класицизму в живописі Франції називають Нікола Пуссена. У своїх картинах він прагнув до врівноваженостікомпозиції, вивіряючи розміщення персонажів на полотні, як геометррозраховує своє креслення.

У живописі Н. Пуссена переважала антична тематика. Він уявляв Давню Грецію як ідеально-прекрасний світ, населений мудрими і досконалими людьми.

Ніколо Пуссен. Царство Флори

Один із найбільш знаменитих художніх творів Нікола Пуссена «Царство Флори» являється поетизацією образів виконаних в живописі. Зверніть увагу на голубий колір неба і те, з яким задоволенням Аполлон мчиться на своїй шаленій четвірці. Уважно роздивимося усіх героїв картини.

Н. Пуссен. Аркадські пастухи

Замовником цієї картини був кардинал Рішельє. Після смерті художника полотно купив король Людовик чотирнадцятий, але на протязі цілих 20 років тримав в своїх внутрішніх покоях і показував тільки вибраним.

Творчість цього французького художника 17 ст.важко віднести до якогось одного напряму. Микола Пуссен все життя знаходився в пошуку, пробував себе в стилі класицизму і бароко, писав міфологічні сцени, малював пейзажі.

Ніколо Пуссен. Танкред та Ермінія

Багато сюжетів картин Н. Пуссена мають літературну основу. Деякі з них написані по мотивах твору поета ітачійського Відроджена Т. Тассо «Звільнений Єрусалим», в якому розповідається про походи лица-рів-хрестоиосців у Палестину.

Клод Лоррен. Ранок у гавані

Зображаючи на своєму полотні ранній ранок в морській гавані, художник, як завжди, створив нереальний, підказаний власною фантазією пейзаж, з мотивати римських окружностей. Всі будівлі на картині – античні побудови, напівзруйновані, зарослі і вже втрачаючи бувшу велич. Моряки на передньому плані грузять на корабель тяжкі тюки та бочки – готуються до відплиття. Портові хлопчики ловлять рибу на саморобні вудки. Гавань живе своїм привичним ,щоденним життям.

Жак Луї Давід. Перехід Бонапарта через перевал Сеп-Берпар.

Являє собою сильно романтизований кінний портрет генерала Наполеона Бонапарта, який в травні 1800 року очолив перехід від так званої Італійської армії через перевал Сен-Бернар високо в Альпах.

У Німеччині в другій половині XVIII ст. ідеї класицизму втілювалися у живописі Антона Рафаеля Менгса. Менгс писав алегоричні та міфологічні картини, портрети, займався монументальними роз-писами.

Розповідь про модні тенденції класицизму.

Одяг в епоху класицизму зазнав істотних змін, найбільше це стосувалося жителів Франції та Англії. Так, в жіночих костюмах удосконалилися каркасні форми, що дозволяло виділяти фігуру в більш

природних пропорціях. У моду входить простота, а з образу поступово зникають перуки, пудра і фарбоване волосся.

У цей період в моду повертається античність. Тепер жіночі сукні мають завищену талію без корсета, обробки і прикрас. Шовк виходитьз моди, а на його зміну приходять муслінові тканини і батист. Платтямають ліф з глибоким вирізом, а на ногах красуються античні сандалі.Доповнюється образ короткими зачісками. В якості верхнього одягу застосовувалися індійські шалі, що покривали шшо і плечі.

Популярними були бірюзові, світло-коричневі і блакитні кольори. Для суконь найчастіше використовз'їоть легкі тканини світлих тонів.Плаття також починають підперізувати поясом вище талії. Завищенаталія була характерною для стилю ампір.

Серед головних уборів перевага віддавалася діадемам, обручам і пишним пов’язкам із пір’ям. Зачіски спочатку ще залишалися високими і напудреними, та надалі волосся перестають припудрювати і починають завивати в локони. У моду увійшли великі капелюхи з оксамитута шовку.

Поступово класицизм у жіночому одязі витісняє античність, роблячи наряди більш пристосованими до європейського клімату. У моду входять кашмірові шалі та картаті тканини. Для їзди верхидами одягають плаття-амазонки зі спідниці та жакета, що нагадує чоловічий фрак.

Англійський чоловічий сукняний фрак витісняє шовковий французький каптан. Фрак має стоячий виложистий комір і відігнуті від талії поли. Модним також стає редингот — щось середнє між пальтом і сюртуком — з прямими полами і шалевим коміром. Жабо і манжети насорочках вужчають, кюлоти також залишаються вузькими, а панчохибілими.

Взуттям слугують черевики з великою пряжкою. Парики поступово відходять, натомість волосся зачісують назад і зав’язують чорною стрічкою. Саме у добу класицизму в чоловічу моду входять краватки йхусточки.

Домашнє завдання ст.132-135

Які картини написав Дмитро Левицький? Охарактеризувати.
Кiлькiсть переглядiв: 532

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.