17 березня

Тема: Відокремлені означення

Мета: поглибити знання про відокремлені члени речення, ознайомити з основними способами морфологічного вираження відокремлених означень, їх місцем у реченні відповідно до означуваного слова; сформувати загальнопізнавальні вміння знаходити в тексті відокремлені й невідокремлені означення, аналізувати їх, правильно інтонувати речення з відокремленими означеннями.

Робота за підручником

1) Опрацювання теоретичного матеріалу ст. 245-246 .

Означення відокремлюють, якщо вони:

ü стосуються члена речення, вираженого особовим займенником: Як вона там, бідолашна? (М. Стельмах):

ü стоять після означуваного слова-іменника, особливо якщо перед ним уже означення: В небі, чистім і прозорім, сонце сяє (М. Рильський ). Пік мороз в ту сніжну зиму, довгу і сувору (Д.Луценко);

ü виражені дієприкметниковим зворотом, що стоїть після означуваного слова: Ще спить земля, укутана снігами (Д.Луценко):

ü виражені дієприкметниковим зворотом або одиничним дієприкметником, що стоїть перед означуваним словом, але має обставинно-причинове значення: Скуті кригою страшною, сплять озера і гаї (Олександр Олесь). Здивований, хлопець постояв ще трохи, а потім рушив (Є. Гуцало).

Поширені означення, виражені дієприкметниковими зворотами, що стоять перед означуваним іменником і не мають додаткових обставинних відтінків значення, не відокремлюють: Стоять налиті сонцем дні (М. Луків).

Якщо поширене чи непоширене означення відірване від означуваного слова іншими членами речення, його відокремлюємо незалежно від місця розташування в реченні: І ми пішли, палкі, веселозорі (А. Малишко).

2) Виконання вправ 1 і 2 (письмово зошит)

1. Творче моделювання

Із поданих пар простих речень за зразком змоделювати речення, ускладнені відокремленими означеннями. Указати на умови відокремлення.

Зразок. Заходимо до напівосвітленого храму. Храм сповнений музикою органа (О. Балабко). — Заходимо до напівосвітленого храму, сповненого музикою органа.

1. Чорний верх робив поставу княгині Ольги врочистою і стрункою. Цей верх був розшитий білими перлами (Р. Іванченко). 2. Нині ця пам’ятка нашої культури ХІ століття зберігається в приміщенні національної бібліотеки Франції. Ця пам’ятка названа Реймським євангелієм (О. Балабко). 3. Чарувала думку поета краса придунайських просторів із скіфськими могилами, гаями. Ці могили, гаї були вкриті пізньою осінньою позолотою (І. Пільгук). 4. Це старовинне козацьке полкове місто Переяслав тепер було зруйноване, занедбане. Місто Переяслав було колись красиве й горде (Д. Чуб). 5. Олександр Вертинський став виразником музичного обличчя Парижа 20–х - початку 30–х років, співаком. Співак був популярним у всій Європі (О.Балабко).

Визначити, до яких членів речення відносяться відокремлені означення і чим виражені.

2. Дослідження-трансформація

Трансформувати речення так, щоб виділені означення виконували роль відокремлених. Визначити спосіб їх вираження.

Означення у реченні можуть відокремлюватися, а можутьі не відокремлюватися. Від чого це залежить? (від місця означення у реченні). За допомогою чого відокремлюються означення (розділових знаків (на письмі) та інтонації (усне мовлення))

1. Вільний і винахідливий козак Степан жив у містечку Городище (Л. Мацько). 2. Обабіч уторованої дороги громадилися стрімкі й неприступні вершини (С. Плачинда). 3. Графу Потоцькому захотілося створити в Карпівці небачене у світі неповторне, незвичайне, казкове диво (П. Наніїв). 4. В уяві стояв безборонний, з величезними кулачищами полонений січовий стрілець (Б. Антоненко-Давидович). 5. Холодне й голодне дитя було відгороджене від усіх важкими стінами глухоти й німоти (М. Слабошпицький).

18 березня

Тема. Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення (у тому числі й уточнюючі). Розділові знаки при відокремлених членах речення.

Мета:навчитись розпізнавати відокремлені члени речення, формувати вміння визначати їх у реченнях, правильно інтонувати речення з відокремленими членами, навчитись вживати розділові знаки при них.

Опрацювання схеми.

Розгляньте схему. Дослідіть, якого значення надають реченню відокремлені члени і чим вони виражені. Поміркуйте, чому не можуть бути відокремленими головні члени речення.

Відокремленими називають члени речення, які виділяються за змістом та інтонаційно. Вони виражають додаткове повідомлення або доповнюють основне твердження в реченні. В усному мовленні відокремлені члени речення виділяються інтонацією, а на письмі — розділовими знаками.

Другорядні члени відокремлюють:

— якщо цьому сприяє незвичайний порядок слів у реченні: В небі, чистім і прозорім, сонце сяє. (М. Рильський)

— якщо другорядний член вносить додаткове значення з відтінком причини або протиставлення: Стомлені в боях, люди йшли, тримаючись руками за полудрабки возів, і на ходу спали. (В. Козаченко)

— якщо другорядні члени поширюються словами внаслідок, завдяки, за умови, всупереч, на випадок, згідно з, відповідно до тощо: Завдяки розповідям Ференца, він добре уявляв собі внутрішнє розташування готелю/ (О. Гончар)

— якщо другорядні члени виражені дієприслівниковими або дієприкметниковими зворотами: В темряві показалися високі береги, заліплені бурунами. (В. Кучер)

Відокремлені другорядні члени речення бувають непоширені: Пішов степом, сіромаха, сльози утирає. (Т. Шевченко) і поширені: Тут, серед степової тиші, казка сама просилася в слова. (І. Цюпа)

Слід розрізняти уточнюючі члени речення й відокремлені. Уточнюючими називають члени речення, що мають додаткове значення, уточнене стосовно того члена речення, з яким вони зв’язані однією синтаксичною функцією.

Уточнюватися можуть не тільки другорядні, а й головні члени речення: Внизу, десь під самими вікнами, почувся гомін чужих голосів. (О. Гончар) Обидва, Діденко і Чумак, прислухались до шереху у передпокої. (А. Головко)

Виконати вправи 1і 2 (письмово в зошит)

1. Виразно прочитайте текст. Знайдіть речення з відокремленими членами. Випишіть їх. Визначте вид відокремлених членів.

Майже кожному пересічному українцю відома напівлегендарна історія про Роксолану — дівчину з прикарпатського села Настю Лісовську. Свого часу Гоксолана навіть була визнана однією з найвпливовіших політичних фігур Османської імперії. Однак мало хто знає про те, що жив-був колись український козак, який наприкінці XVI ст. став володарем невеликої держави, відігрававшої помітну роль у Південно-Східній Європі.

Цим козаком був такий собі Іван на прізвисько Підкова. Народжений на землі молдавській, ще в молоді роки Іван подався шукати мінливого щастя на Запорізьку Січ. Будучи фізично добре розвиненим, він неодноразово хизувався перед товаришами вмінням неперевершено гнути підкови, завдяки чому й отримав своє прізвисько.

(Т. Чухліб)

2. Запишіть, підкреслюючи відокремлені члени речення.

Ось десь узявся невеличкий кібчик і, виголошуючи свою голосну пісню, високо знявся над вашою головою. (Панас Мирний) Кілометрів зо три ліс тягся, густий і незайманий. Хлопці мовчки стоять, милуючись із зоряного неба. (Ю. Японський) У провулках, поміж тинами, клубочилася темрява, але небо було світле і зоряне. (Г. Тютюнник) Дід Улас, вівчар, що пас громадську отару, зашукував хлопців у поміч. (Панас Мирний) У долині, край лісу, висить синя імла. Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла під олив’яним небом. (М. Коцюбинський)

24.03.2020

Тема: Відокремлені означення

Мета: поглибити знання про відокремлені члени речення, ознайомити з основними способами морфологічного вираження відокремлених означень, їх місцем у реченні відповідно до означуваного слова.

Прочитати ст.245-247

Виконати впр.1 ст.247

Д/з. Вивчити ст.245-247

Виконати впр.3 ст.248

25.03.2020

Тема. Відокремлені прикладки.

Мета: навчитись знаходити відокремлені прикладки в реченні, правильно розставляти розділові знаки при них; будувати речення з відокремленими прикладками.

Прочитати правило ст.252-253

Відокремлені прикладки, поширені й непоширені, можуть бути виражені іменниками чи словосполученнями. На письмі прикладки відокремлюють комами й тире.

Непоширена прикладка теж може виділятися комами, якщо має уточнююче значення: Марія поїхала в гості до брата, Василя. (У Марії було два брати.)

Опрацювати табличку

ВІДОКРЕМЛЕННЯ ПОШИРЕНИХ ПРИКЛАДОК

Умови відокремлення Приклади
Після означуваного слова:
— що виражене загальним іменником; Альбатроси, морськії мандрівники, летіли назустріч.
— що виражене іменником —власною назвою; Сергій Іванович, сільський учитель, зараз був уже на пенсії.
— якщо прикладка приєднуються словами на ім'я, наприклад, або, тобто, а саме, так званий тощо У журбі отакій і подружився Давид з австріяком, на імення Стах. (А. Головко)
У будь-якій позиції:
— якщо належить до особового займенника Він, військовий за призванням, любив порядок.

Тире при поширених прикладках ставиться в абсолютному кінці речення.

Виконати впр.4 ст.255 (усно)

Вправа 7 ст.255 – письмово.

07.04.2020

Тема: Відокремлені прикладки.Тренувальні вправи

Мета: закріпити знання про відокремлені прикладки та про розділові знаки при них.

1. Вивчити правило ст.252-253

2.Виконати письмово впр.5, ст.255

Д/з. Параграф 52-53, впр. 8 ст.256

Інформація для восьмикласників. Дорогі діти! Уроки онлайн з української мови використовуйте для повторення.

08.04.2020

Самостійна робота. Виконати завдання на сайті "МійКлас" з теми "Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення (також уточнювальні)".

Оцінка в журнал буде виставлена за виконання тестів у пункті "Домашня робота з теми "Поняття про відокремлення"".

Бажаю успіхів!

Тема: ВІДОКРЕМЛЕНІ ДОДАТКИ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ДОДАТКАМИ

Мета: поглибити знання про відокремлені члени речення, ознайомитись із

1. Опрацювати опорну схему

Відокремлені додатки

Відокремлені додатки мають значення виключення, включення, заміщення, доповнення; уточнюють, обмежують сказане в основній частині речення
Відповідають на запитання непрямих відмінків Виражаються іменником або займенником із залежними словами
Починаються словами: крім, замість, за винятком, опріч, окрім, наприклад, навіть, включаючи, зокрема, особливо.

2. Опрацювати теоретичний матеріал підручника ( п. 58, ст.264), зробити висновок про розділові знаки, що вживаються в реченнях з відокремленими додатками.

3. Зробити впр. 1, ст.264 (усно)

Д/з. Вивчити параграф 58, виконати письмово впр.2, ст.265

15.04.2020

Тема. Відокремлені обставини.

Мета: засвоїти відомості про відокремлені обставини, удосконалювати вміння правильно ставити розділові знаки при відокремлених обставинах, знаходити і виправляти пунктуаційні помилки на вивчені правила.

1. Відокремлюватись можуть обставини, виражені дієприслівником і дієприслівниковим зворотом; порівняльним зворотом; іменником з прийменником; іменником із прийменником і прислівником з уточнюючим значенням, зворотом із прийменниками незважаючи на, починаючи з, закінчуючи, всупереч, наперекір.

ВІДОКРЕМЛЕННЯ ДІЄПРИСЛІВНИКІВ І ДІЄПРИСЛІВНИКОВИЙ ЗВОРОТІВ

Спосіб вираження Приклад
Дієприслівник А над ними дзвонить, даленіючи, одним краєм лебедина пісня, а другий край її підноситься до ласкавого сонця. (М. Стельмах)
Два дієприслівники Мружачись і позіхаючи, Софія взяла зі стола маленьку свічку.
Дієприслівникові звороти Там летять із гір потоки, обганяючи вітри. (0. Олесь)

Не відокремлюються обставини, що виражені:

- фразеологізмами у формі дієприслівникового зворота: Батько працював не покладаючи рук;

- дієприслівниковим зворотом, у якому на початку стоїть підсилювальна частка і чи й: Оленка переказала зміст казки і не перечитуючи її вдруге;

2. Опрацювання теоретичного матеріалу ст.260 підручника

3. Запишіть текст, вставте, де потрібно, розділові знаки. Знайдіть відокремлені обставини. Визначте, якими частинами мови вони виражені.

Прийшла весна. Птахи повертаючись із далеких країв віталися з рідною землею. Усе навколо оживало цвіло буяло. Земля, що вчора виглядала білою пустелею, нині нагадувала казковий зелений килим увінчаний ранніми квітами.

Дерева укриваючись пишним цвітом мрійливо погойдували вітами. Весняне сонце зігріваючи весь простір кидало на землю ніжні промінці, що сріблом переливалися на хвилях маленького струмочка.

Усе навкруги наповнилося незвичайним духом відродження, оновлення. Природа, ніби повновода ріка життя, невпинно і стрімко розливалася розкішшю свого багатства, щедрості, краси.

Д/з. Вивчити параграфи 56-57, впр.5, ст.262

21.04.2020

Урок 57. Відокремлені уточнювальні члени речення

Мета: поглибити знання восьмикласників про відокремлені члени речення, ознайомити з уточнювальними членами речення, їх основними способами морфологічного вираження, видами та значенням.

—Подумайте і скажіть, чи достатньо такої фрази, щоб домовитися про зустріч: «Зустрінемося завтра в парку». Що слід уточнити?

Засвоєння навчального матеріалу.

Уточнювальні члени речення служать для уточнення, конкретизації, пояснення тих членів речення, після яких стоять. Уточнюватися може будь-який член речення. Найчастіше уточнювальними бувають обставини місця й часу.

Наприклад: Звідси, з високої Софїїної альтанки, видно майже весь асканівський степ (О. Гончар). У неділеньку святую, у досвітнюю годину, у славному-преславному місті Чигирині задзвонили в усі дзвони... (Т. Шевченко).

Рідше в ролі уточнювальних членів речення вживаються обставини способу дії, означення, додатки, підмети, присудки.

Наприклад: Рівно, на повні груди, дихає степ. Обидва, Сергій і Віктор, охоче погодилися з батьком.

—Прочитайте речення, правильно їх інтонуючи. Укажіть уточнювальні члени речення. Поясніть уживання розділових знаків.

1. Отам, за скиртами, повз верби, я знаю стежку у село (Олег Ольжич).

2. Десь там, на іскристій рівнині, не спить у заметах село (П. Перебийніс).

3. Як хороше жити в селі, серед лугів, на широкім просторі... (Панас Мирний).

4. За дальнім краєм, у синім полі, там дужий вітер згина тополі (А. Малишко).

5. Плюскочуться білі качки в басейні, під тінню каштана (М. Рильський).

Лінгвістична діагностика!

—Прочитайте речення. Поясніть розділові знаки. З’ясуйте різницю в змісті речень правої та лівої колонки.

1.Збоку, над горами, горить платинове, пекуче коло сонця (В. Винниченко).

2.На другий день, надвечір, до матері приїхав син-хлібороб із далекого села (В. Сухомлинський).

3.У кутку, під образами, горить лампадка (С. Плачинда).
1. Збоку над горами горить платинове, коло сонця.

2. На другий день надвечір до матері приїхав син-хлібороб із далекого села.

3. У кутку під образами горить лампадка.

—Які питання є важливими для виявлення уточнювальних членів речення? Для цього ще раз прочитайте речення.

Отже, важливими є питання де саме? коли саме? хто? або що саме? яке саме?

—Чи відіграє якусь роль інтонація в цих речення? Яку саме? (Уточнювальні члени речення вимовляються з характерною уточнювальною, пояснювальною інтонацією).

№ І. Перепишіть в зошит. Підкресліть уточнювальні члени речення.

1. Десь, на краю села, лісок маленький ріс. Сюди, у Луг Великий, в плавні, втікали вбогі та безправні із-під кріпацького ярма (М. Рильський).

2. І серце полинуть бажає туди, аж до краю степів (Б. Грінченко).

3.Ой там моє серце — на нивах, полях (К. Білиловський).

4.Отут, край берега крутого, сумує іноді козак (Л. Глібов).

5.Посередині долини, біля Кривого Рога, зійшлися річки: Саксагань, Бокова й Боковенька. Ген далі, край неба, виникало таємне марево, приваблюючи очі великими озерами блискучої води. (А. Кащенко).

Д/з. Вивчити ст. 260-261, виконати завдання №2

№2. Запишіть речення, вставляючи відповідні за змістом уточнювальні члени та розставляючи розділові знаки. Підкресліть відокремлені уточнювальні члени речення.

1. У серпні ... смеркає дуже рано (В. Арсеньєв).

2. Край берега ... прив’язані човни (Л. Глібов).

3. Звідти ... чуємо крізь садки: гуп-гуп! (О. Гончар).

4. Внизу ... був присмерк (В. Арсеньєв).

Довідка: під деревами, у затишку, та ще в похмури.

22.04.2020

Тема: Відокремлені члени речення. Самостійна робота.

Мета: узагальнити знання про відокремлені члени

Виконати на сайті "МійКлас" завдання з теми "Розділові знаки при відокремлених

членах". розділ"Тренування з теми "Розділові знаки при відокремлених членах""

28.04.2020

Тема: Інтерв’ю, особливості його будови. Інтерв’ю в публіцистичному стилі

Мета: пригадати вивчене про публіцистичний стиль мовлення; виробити навички складання інтерв’ю, правильного спілкування із співрозмовником.

1. Прочитати із впр.1 ст.228-231 ( І, ІІ або ІІІ текст на вибір) уривки розмов із трьома українськими письменниками, що пишуть для дітей

2. Прочитати правило ст.232

3. Виконати впр.2 ст.232 (усно)

Д/з. виконати впр.3 ст.233

29.04.2020

Тема: Контрольна робота. Речення з відокремленими членами (тестування)

Мета: перевірити рівень знань учнів з теми «Речення з відокремленими членами».

Завдання з вибором однієї правильної відповіді (3,5б)

1. Відокремлені члени речення за будовою бувають:

а) прості й складні;

б) повні й неповні;

в) поширені й непоширені.

2. Укажіть речення з відокремленим означенням (розділові знаки пропущено):

а) Довкола розкошують некошені і нетолочені бур’яни.

б) Ще здалеку заманячили на дорозі сани зазеленіла присипана снігом ялинка.

в) До княжої світлиці ввели Богуна міцно зв’язаного сирівцями.

г) Мене до тебе принесе з паперу зроблений літак.

3. Укажіть речення, у якому відокремлене означення стоїть після означуваного

слова (розділові знаки пропущено):

а) Вимочені й підпалені сонцем стерні зчорніли.

б) Я впізнав у ньому лелеку званого ще гайстром чи бузьком.

в) У її руці погойдується кимсь напакована торбинка.

г) Затягнута скалками вода була схожа на застигле блакитне шумовиння.

4. Укажіть речення, у якому поширене означення не виділяється комами (розділові знаки

пропущено):

а) Поверхня заводей оточених з берегів напівусохлим комишем і очеретом пастельна гола.

б) Мур побілений вапном огороджує просторе подвір’я.

в) В сутінках Шептало розгледів віз вантажений картоплею.

г) Потоцький якось довідався про розставлену йому козацьку пастку.

5. Укажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:

а) Явори й долини залила імла і, несміливі й кволі, встали зорі.

б) Мокрі, стомлені, але радісно усміхнені ми входимо в ліс.

в) Двічі тяжко поранений раз майже вбитий, він аж тоді в степу повірив, що вцілів.

г) Нависло низько хмар глухе склепіння, і, шурхаючи крилами об них, летять чайки.

6. Укажіть речення, ускладнене відокремленою прикладкою із сполучником як:

а) Як справжній митець, Галина Кальченко вміла захоплюватись, природною була

її глибока схвильованість перед виявами людської мужності… .

б) Життя – як ріка.

в) Школа – як неспокійний гомінкий вулик: гуде, шумить, сповнений дитячим галасом

г) Як представник радикальної партії І.Франко багато роз’їжджав по Галичині.

7. Укажіть речення, у якому обставина не відокремлюється комами (розділові

знаки пропущено):

а) А пісня наростаючи пливла над берегом.

б) Сад нахиливши срібні віти пісні пташині пригадав.

в) Піратський танк мчав палаючи

г) Край річки ставши на плотину рибалка вудочку закинув.

Завдання з вибором кількох правильних відповідей (1б)

8. Укажіть речення, у яких поширені означення виділяються комами:

а) Обличчя було подібне до розцвілої в усій повноті півонії.

б) Наляканий громовицею кінь тихенько заіржав.

в) А в просторих покоях темним мохом засланих зеленими вітами прикрашених світлими

візерунками позолочених сама Королівна Зелених Борів стояла.

г) На місто насувалася хмара важка чорна схожа на велетня.

Завдання на встановлення відповідності

9. Установіть відповідність: (2,5б)

Відокремлений член речення Приклади:

1) означення А) Восени, у період дощів, у лісі дуже незатишно.

2) прикладка Б) Берізку, ніжну і струнку, цілує вітер кучерявий.

3) обставина В) Дівчата працювали не покладаючи рук.

4) додаток Г) Подув пустотливий вітрець, той віщун світання.

5) уточнююча обставина Д) Учися чистоти і простоти і, стоптуючи килим

золотий, забудь про вежі темної гордині.

Е) А я не знаю нічого ніжнішого, крім берези.

10. Поставте розділові знаки в реченнях з відокремленими членами: (2б)

1) Співаючи про хмари кучеряві не забувай поете про народ.

2) Він Шевченко також виріс із фольклору і спираючись на національний ґрунт сягнув

вершин світової культури.

11. Відредагуйте речення. (2б)

1) Ідучи до школи, почався дощ.

2) Вражений Валентин словами вчителя, захопився історією своєї країни.

12. Перебудуйте подані речення так, щоб вжиті в них невідокремлені члени стали відокремленими і навпаки. (1б)

1) Викупаний сонцем колос вклоняється ниві, то темніючи, то просвітлюючись.

2) Літній день, безхмарний і жаркий, гнав нас у холодок.

05.05.2020

Тема: Контрольний диктант.

Мета: перевірити рівень засвоєння теоретичного матеріалу.

Написати на подвійному аркуші із зошита диктант за посиланням:wym-1588596029644

Оформлення роботи:

1) на першій сторінці зробити підпис

Контрольна робота

з української мови

за ІІ семестр 2019-2020 н.р.

учня 8 класу

Думанецької ЗОШ І-ІІІ ст.

( Прізвище, ім'я та по батькові учня)

2) на другій сторінці написати заголовок та текст диктанту.

06.052020-

12.05.2020

Тема: Контрольний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі

Мета: формувати вміння й навички складати тексти, зокрема описи місцевості, володіти системою добору відповідних мовних засобів та одиниць, розташовувати їх у певній послідовності.

Рідний край – то своєрідна колиска, де дитина починає пізнавати світ, вбирати в себе його щедроти, красоти, це місце, де формується характер, прививаються певні уподобання, народжуються мрії. Добре ж усім відомо, що «кожен край має свій звичай». Рідний край завжди асоціюється з дитинством, навіває теплі спогади:

1. Письмова робота має свої особливості. Обдумується кожна фраза, кожне слово, можна замінити невдалий вислів більш правильним і точним, закреслити вже написане й написати нове висловлювання, перечитати цілу роботу, зробити будь-які виправлення. Речення в писемному мовленні повинні бути закінченими, розміщуватися в логічній послідовності, різних видів – прості (поширені й непоширені, ускладнені), складні, різні за метою висловлювання.

2. Повторення особливостей побудови опису місцевості

Твір-опис місцевості – це зв'язний текст, який дає словесне зображення основних ознак міста, села, вулиці, подвір’я, площі.

Щоб описати місцевість, потрібно вказати:

- де вона розташована;

- історичні відомості, пов’язані з нею;

- предмети (об’єкти), які є в цій місцевості.

Отже, складовими опису місцевості є опис місця й описи окремих предметів, які на цьому місці розташовані.

3. Опрацювання пам’ятки

ПАМ’ЯТКА Як працювати над твором-описом у художньому стилі
1. Пам’ятайте: опис складається з таких частин: загальне враження, повідомлення окремих деталей, вказівка на їх місце розташування й ознаки, висновок.

2. Доберіть яскравий заголовок.

3. Спочатку визначте, які предмети (особливості) місцевості ви хотіли б виділити в описі; далі доберіть дієслова (у художньому стилі), які вказують на розташування. Пам’ятайте, що всі дієслова повинні вживатися в одному часі.

4. Використовуйте слова і словосполучення на позначення місця розташування об’єктів опису місцевості: прямо переді мною, неподалік, поруч, у центрі, у далині, трохи далі, зліва, справа та ін.

5. Доберіть до визначених предметів характерні для них ознаки. Доречно використовувати художні засоби – епітети, порівняння – для увиразнення мовлення.

6. Використовуючи дібрані слова і словосполучення, складіть опис місцевості.

7. Доповніть висловлювання описом природи.

4. Мовленнєве завдання

Уявіть ситуацію: до вас у школу приїхали гості з іншого міста (країни). Ви хочете

ознайомити їх із рідним селом (містом), його природними умовами, історичними

пам’ятками та ін. підготуйте екскурсійну розповідь у художньому стилі у вигляді

прогулянки по вашому селу (місту) з описом місцевості.

5. Складання плану

План опису місцевості

(орієнтовний)

І. Моє село (місто) – частина країни.

ІІ. Дороге серцю місце.

1. Із глибин історії.

2. Окраса місцевості.

3. Пам’ятки культури та історії.

4. Місця відпочинку.

5. Моє село (місто) на хвилі із сучасністю.

ІІІ. Завітайте до нас у добрий час!

Робота над складанням твору

1. Написання твору на чернетці

2. Редагування написаного

3. Написання твору в зошити . Самоперевірка творчої роботи

14.05.2020

Тема: Повторення відомостей про просте речення. Речення із звертаннями, розділові знаки в них.

Мета: Повторити раніше вивчений матеріал про звертання.

1. Повторити параграфи 43-44

2. Виконати перевірочну роботу на сайті "МійКлас"

Домашня робота з теми «Звертання поширені й непоширені. Розділові знаки при звертанні».

26.05.2020

Тема: Повторення вивченого про односкладне речення.

Мета: Повторити відомості про односкладні речення.

Прочитати теоретичні відомості з теми "Односкладні речення. Повні та неповні речення".

Виконати домашню роботу з теми "Односкадні речення. Повні та неповні речення".

Кiлькiсть переглядiв: 49
Кiлькiсть переглядiв: 8121

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.